Tabe sig for livet med disse vægttab tips

vægttabDet er ikke usædvanligt at ønsker at tabe sig, men – som en nation – vores taljemål er ude af kontrol. NHS siger 26 procent af britiske voksne er nu overvægtige, og dette tal ser ud til at stige. Men du kan afdække de bedste vægttab tips og trin off skalaerne til gode.

Har jeg brug for at tabe sig?

Den nemmeste måde at finde ud af er at beregne dit BMI. Du skal blot opdele din vægt (kg) ved din højde (meter), derefter dividere svaret med din højde igen. En sund BMI er mellem 18,5 og 25, overvægt er mellem 25 og 29,9, og alt over 30 er overvægtige. At være overvægtige eller fede har alvorlige sundhedsmæssige konsekvenser; du har en øget risiko for hjertesygdom, type 2 diabetes, slagtilfælde, forhøjet blodtryk og visse kræftformer.

Hvad gør dig fed?

Mangel på motion, forarbejdede fødevarer, og dårlig søvn er alle blevet forbundet med vægtøgning. I det seneste årti har teknologien også haft en stor indflydelse på vores livsstilsvaner – computere, mobiltelefoner og spillekonsoller alle give os færre grunde til at få op og flytte rundt.

Vores travle liv er også meget stressende, en væsentlig årsag til vægtøgning. Inden for et par minutter for at blive understreget kroppen frigiver cortisol, hvilket fører til blod sukker cravings, insulinresistens og vægtøgning. En muffin toppen er et sikkert tegn på din ekstra vægt er stress-induceret; leveren bliver overskydende sukker til fedt, og leveren første anløbshavn til opbevaring fedt er omkring midten.

En årsag vi ikke sætte på vægten er en langsommere stofskifte, som vi alder; det er en myte. Faktum er, som vi bliver ældre, vi har en tendens til at være mindre aktive og spise mere, og det er derfor vi tage på.

Top fem vægttab tips

Hvorfor ikke kombinere de fem gyldne regler nedenfor for den hurtigste måde at tabe sig?

Motion er ikke nøglen

En af de bedste måder at tabe er at udøve hver dag. Plus, hvis du opbygge muskler, vil du også øge din hvile stofskifte – den hastighed, hvormed din krop forbrænder kalorier i hvile. Du vil også øge produktionen af feel-good kemisk serotonin, øge din lykke niveauer, så overspisning er mindre sandsynligt.

    Få magert med kaffebønner

Forskning har afsløret dem, der tager en grøn kaffebønne ekstrakt mistet lidt over en sten, eller 10 procent af deres kropsvægt! Det er tænkt et stof kaldet chlorogensyre, findes i de ristede bønner, kan påvirke glucose og fedtstofskiftet.

    Stop gætte portionsstørrelser

Spise for meget er garanteret til at gøre dig tage på i vægt. Materiel din køkken med portioned fødevarer i servering containere før tid, så du altid har fået mad til hånd, der er klar til at spise i den rigtige størrelse beløb, når du er sulten.


Talrige undersøgelser har vist, grøn te kan hjælpe dig med at tabe. Det er tænkt duftende kop te kan hjælpe kroppen med at forbrænde kalorier og fedt. Hvad er ikke kan lide ?!

Spiser mindfully

Opmærksomme spise tilskynder os til at fokusere på, hvad du indtager. Pause et øjeblik til at fokusere på oplevelsen af at spise og din følelse af mæthed. Dette hjælper slukke appetit center i hjernen, når du er fuld, så du kan tabe lettere.

Vil du have flere muligheder for at forme op til sommer? Find flere kost og vægttab tips i dag.

Save